Thursday, March 18, 2010

Turqoise Shimmering Flora

'Turqoise Sf'ni kepunyaan Wawa.Wawa sangat berkenan dengan corak Sf Purple yang kupakai ketika menghadiri Majlis Maulidur Rasul di Masjid BA.Setelah puas membelek-belek sulaman Sf yang terdapat pada bajuku itu,dia lantas pulang kerumah untuk mengambil bajunya yang baru siap ditempah.Ketika Wawa menghulurkan baju ini aku amat gembira kerana 'turqoise' adalah warna kegemaranku.Aku telah bayangkan warna-warna yang sesuai untuk di sulami.



Namun setelah seminggu membeli manik-manik yang berkesusaian dengan busana ini,aku masih cuak dan ragu-ragu.Ku tinggalkan baju ini dibilik jahitku.Masuk minggu kedua hatiku masih gusar...namun aku masih tak kesampaian untuk melakarkan sulaman diatas busana yang tergantung megah dibilik jahit ku.Di minggu ketiga aku bersemangat sekali melakarkan sulaman pada sebelah tangan busana ini.Aku uploadkan gambarnya ke Fb aku untuk mendapat pandangan dan kritikan.Tak ku sangka,teman-teman Fb aku memberi komen-komen yang memberangsangkan..Ia membangkitkan semangatku kembali...Materialnya yang halus dan lembutnya membuatkan aku kepenatan dan bosan menitip manik-manik ke atasnya.Seminggu lagi Wawa akan datang menuntut busananya..aku lemas memikirnya..apa taknya bahagian leher masih belum ku sulam.Aku bertungkus lumus menyiapkan sulaman ini dalam masa 3 hari,adakala sehingga ke 3 pagi dan aku hampir demam,maklumlah cuaca amat panas sekali.Alhamdulillah ku tempuhi jua kepayahan dan segala rintangan untuk busana turqoiae ini..Ku harap Wawa berpuashati dengan gabungan warna dan corak sulaman Sf ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...